Olemme auki! Tilaukset lähetetään normaalisti maanantaina 23.

Rakenna DCC++-tukiasema

Asetettu päälle

Tukiasemaohjelmiston asennus

Lataa tukiasemaohjelmisto osoitteesta GitHub-arkisto (Siirry kohtaan "Kloonaa tai lataa" ja napsauta "Lataa ZIP"). Tämä ZIP-tiedosto sisältää kansion nimeltä BaseStation master, joka sisältää DCCpp_Uno. Sinun on sijoitettava tämä kansio Arduino IDE -asennuksesi kirjastojen kansioon. Yleensä tämä on mukana C:\Users\\Documents\ Arduino \libraries.

Avaa nyt Arduino IDE (jos sinulla oli se jo auki, sinun on käynnistettävä se uudelleen) ja siirry kohtaan Tiedosto -> Esimerkit -> DCCpp_Uno. Napsauttamalla tätä avautuu uusi ikkuna, jossa on useita tiedostoja. Avaa nyt tiedosto Konfig.h. Siellä sinun on syötettävä laitteistosi oikeat asetukset. Tässä on kaksi päävaihtoehtoa:

  • MOTOR_SHIELD_TYPE: Ilmaisee käyttämäsi moottorisuojan. Kirjoita "0", jos käytät Arduino Motor Shieldia, tai "1", jos käytät Pololu moottorisuojaa.
  • COMM_TYPE: Ilmaisee käyttämäsi viestintätavan. Arduino Unon kanssa voit käyttää vain "0" tai sarjaliikennettä. Jos kuitenkin käytät Arduino Megaa ja siihen on asennettu Arduino Ethernet/SD Card Shield, voit myös valita "1" käyttääksesi sitä viestintään.

Kun olet täyttänyt nämä vaihtoehdot oikein, voit ladata ohjelmiston. Varmista, että olet valinnut oikean kortin tyypin ja COM-portin kohdasta "Työkalut".

ohjainohjelmisto

Helpoin tapa ohjata tukiasemaa on DCC++ ohjain. Käyttääksesi tätä, sinun on käsittelyä ovat asentaneet. Koska Processingin asentaminen ei ole kovin monimutkaista, en mene siihen. Jotta voit käyttää ohjainta, sinun on tietysti ensin ladattava se. Tämä voidaan tehdä uudelleen arkistosivulla kohdassa Kloonaa tai Lataa -> Lataa ZIP. Tämä ZIP-tiedosto sisältää Controller-master-nimisen kansion, joka sisältää DCCpp_Controller. Tässä kansiossa voit avata DCCpp_Controller.pde-tiedoston käsittelyssä.

Kun avaat tämän, muiden tiedostojen pitäisi avautua automaattisesti samassa ikkunassa. Navigoida johonkin controllerConfig.pde ja mene riville 298. Tässä näet kuinka "ohjaamot" määritellään. Oletuksena on 7 ohjaamoa, joiden numerot ovat 2004, 622, 8601, 54, 1202 ja 1506. Vetureidesi/dekooderiesi numerot ovat luultavasti erilaisia. Voit siis muuttaa numeron toiseksi viimeistä parametria. Jos esimerkiksi haluat vaihtaa ohjaamon 2004 ohjaamoon 30, toimi seuraavasti:

Näet, että sinun ei tarvitse muuttaa muuttujan nimeä "cab2004". Vain toiseksi viimeinen parametri.

Alla näet myös muutaman rivin, joissa veturin toiminnot on määritelty.

Minun tapauksessani "takavalo" on itse asiassa vilkkuva valo päällä, joten vaihdan sen "varoitusvalolla". Tietysti sinun täytyy kokeilla tätä itse.

Riviltä 375 alkaen asettelu määritellään. Koska tapa muuttaa tämä vaihtelee suuresti henkilöittäin, en mene tässä sen enempää yksityiskohtiin. Pienellä ohjelmointikokemuksella tämän pitäisi toimia: voit myös nähdä kuinka Track-objektit toimivat dTracks-tiedostossa.

Kun olet avannut ohjelman (napsauttamalla "play"-painiketta vasemmassa yläkulmassa), voit muodostaa yhteyden tukiasemaasi painamalla S, sitten Scan ja valitse sitten oikea portti nuolilla. Löydät kaikki pikakuvakkeet painamalla H. Ajon aloittamiseksi sinun on ensin kytkettävä virta päälle painamalla virtapainiketta. Voit sitten napsauttaa veturin painiketta ja määrittää nopeuden.

Eikö se toimi? Katso "Vianetsintä"-sivu

Tämänhetkinen sivu 3. Ohjelmisto 1. Johdanto 2. Laitteisto 3. Ohjelmisto 4. Ongelmien ratkaiseminen lähettänyt Verkkosivusto Olen ohjelmistokehittäjä, mutta olen myös erittäin kiinnostunut elektroniikasta.

Kommentit

Webwinkelkeur Kiyoh Trustpilot Opencircuit