Lopullinen muistipeli

Asetettu päälle

Pelin aloittaminen

Voimme käyttää painiketta pelin käynnistämiseen. Käytän painiketta 1 käynnistämiseen. Ilmoittaakseni pelaajalle, että peli on alkanut, tein lyhyen aloitusanimation, jossa LED-valot syttyvät yksi kerrallaan. Jos olet tehnyt kaiken oikein ja painat painiketta 1, animaatio alkaa. Normaalisti voit painaa painiketta vain kerran.

Koska mitään ei tarvitse asettaa, näytän vain pääajon.

luetteloita

Ohjelmoiessamme käytämme säännöllisesti muuttujia, mutta usein myös listoja tai taulukoita. Näet tämän parhaiten kirjana, jossa sinulla on nimi, jonka alla on lukuja, joilla kaikilla on arvo. Esimerkiksi koodissa se näyttää tältä: tilata[] = 1,2,1,3,,5,3,5,4). Käytämme tätä toimintoa LED-merkkijonojen tallentamiseen. Meillä on myös tallennustilaa 'lukujen' lukumäärälle tai listan pituudelle.

soveltaa luetteloita

Ensinnäkin, aiomme lisätä satunnaisen numeron luetteloon joka kerta.

Käytämme sitten koodinpalaa saadaksemme LEDien järjestyksen syttymään ja sammumaan joka kerta

Nähdäkseni, milloin se alkaa näyttää sarjaa uudelleen, lisäsin tämän koodin koodin loppuun:

Tämänhetkinen sivu 6. Ohjelmointi (2) 1. Johdanto 2. Painikkeet 3. LEDit 4. Johdotus 5. Ohjelmointi (1) 6. Ohjelmointi (2) 7. Ohjelmointi (3) 8. Asunto lähettänyt Opiskelija teollisuustieteet

Kommentit

Webwinkelkeur Kiyoh Trustpilot Opencircuit