Lopullinen muistipeli

Asetettu päälle

Aloittaa...

Tämän projektin johdotuksen tarkistamiseksi kirjoitin pienen testikoodin. Kun painat painiketta, vastaava valo syttyy

testcode

Ohjelma

Ensinnäkin meidän on määritettävä kaikki nastat, tämä varmistaa, että voimme nimetä nastat, eikä meidän tarvitse käyttää pin-numeroa joka kerta. Seuraavaksi meidän on asetettava, mitkä nastat ovat tuloja ja lähtöjä. Koska olemme valinneet "maadoitetun" tai "pullup"-painikkeen, lisäämme myös tämän. Lopuksi lisäämme myös muuttujamme, jota tarvitsemme painikkeita varten.

satunnainen numero

Satunnaisten LEDien nappaamiseen käytämme satunnaislukugeneraattoria. Arduino on sisäänrakennettu satunnaislukugeneraattori, joten pienellä koodilla voimme saada 3 LEDiä syttymään satunnaisesti. Tätä varten meidän on lisättävä uusi muuttuja 'määritettävä paikka' -kohtaan (ylhäältä). Kutsumme tätä "randNumberiksi". Sitten laitamme koodin "asetuspaikkaamme" randomSeed(analogRead(0));. Tarvitsemme koodin saadaksemme satunnaisluvun randNumber = satunnainen(4); käyttää. RandNumber on muuttujamme, ja 4 tarkoittaa mitä tahansa lukua välillä 0 ja 4.

Tältä koodimme näyttää nyt:

Tämänhetkinen sivu 5. Ohjelmointi (1) 1. Johdanto 2. Painikkeet 3. LEDit 4. Johdotus 5. Ohjelmointi (1) 6. Ohjelmointi (2) 7. Ohjelmointi (3) 8. Asunto lähettänyt Opiskelija teollisuustieteet

Kommentit

Webwinkelkeur Kiyoh Trustpilot Opencircuit